A cégek napi működésük során rendszeresen bocsátanak ki az ügyfeleik, a hatóságok vagy a munkavállalóik felé olyan iratokat, melyek főbb tartalmi elemei állandók, viszont változó adatokat is tartalmaznak. Az ilyen iratokat általában szövegszerkesztővel készítjük el, a korábban elmentett dokumentumok átírásával. A dokumentum átírása során alaposan át kell olvasni a korábban elmentett szöveget, majd minden változó adatot aktualizálni szükséges. Ez hosszabb időt vesz igénybe, és még többszöri átolvasás után is előfordulhat, hogy elmarad egyes szavak átírása.

A readyDoc iratminta-szerkesztő moduljában testre szabottan létrehozhatók a tömegesen előforduló céges iratsablonok. A végleges irat az iratminta-kitöltő modulban készíthető el. Az iratminta-kitöltő modulban az ismétlődő adatokat elegendő egyszer megadni, azok a megfelelő helyeken fognak megjelenni. Egyes törzsadatok előre rögzíthetők a rendszerben, amelyek automatikusan bekerülnek a végleges dokumentumba, átírás vagy ismételt megadás nélkül.

A program használata egyszerű, a dokumentum egy űrlap kitöltésével elkészíthető. Ez a megoldás biztosítja azt, hogy az irat megszerkesztése lényegesen rövidebb időbe kerül, mint a szövegszerkesztőben történő átírás. Az irat elkészítése - csekély mértékű felhasználói beavatkozás mellett - túlnyomó részt automatikusan történik, így sokkal rövidebb időt vesz igénybe, mintha azt a szövegszerkesztőben, hagyományos módon írnánk át, és a nem kellően alapos átolvasásból eredő hibalehetőségek is teljes mértékben kizárhatók.

A szoftver elvégzi az emberi beavatkozást nem feltétlenül igénylő feladatokat, az így felszabaduló emberi erőforrás más, hasznosabb feladatokra fordítható.

A szoftverrel részben automatizálható például a munkaügyi dokumentumok, vállalkozói szerződések, megbízások, megrendelők, ajánlatok elkészítése, de bármely olyan változó elemeket is tartalmazó irat előállítható a segítségével, amelyet a cég nagy számban bocsát ki.

A rendszer online működik, így bárhonnan elérhető, telepítése nem szükséges.